Leta i den här bloggen

torsdag 26 oktober 2017

Vitt bröd!

Oj, jag har såå många inlägg att skriva klara och publicera!! Jag måste börja beta av på listan helt enkelt!
Min syster hade bakat det här brödet som fanns på dietdoctor.com. jag har kanske sagt det förr, men jag tycker det är intressantare recept där! Fast många finns nog på kostdoktorns sida också. Men nu får ni ju det här, färdigt översatt!
Det skulle vara en form på 4"x8", men nån sån har jag inte så det blev ett tråkigt lågt bröd istället, men smaken var bra! Jag skar upp brödet i skivor, satte skivorna i en såndär praktisk ikea-påse och så in med den i frysen. När jag ska ha ett bröd, eller två, tar jag fram skivorna och sätter dem direkt i brödrosten! Mycket praktiskt! Och gott förstås!
Rostat bröd, vitlökssmör, majonnäs, en hel påse stora räkor och pressad citron. Vad annat kan en kvinna önska sig liksom???

Här har jag satt örtsmör på mina brödskivor och de får värmas och rostas bredvid ett stärkelsespäckat batongbröd med örtmargarin i.... Det finns de som är kinkigare än jag med maten....  Örtbrödet blev bra att äta ihop med bacontomatsoppa.

Inga kommentarer: