Leta i den här bloggen

lördag 4 juni 2016

Jordgubbspraliner

Det var inte precis jordgubbssäsong till morsdag (2:a söndagen i maj här i Finland), men det fanns jordgubbar, inhemska t.o.m., så när ett sånt här intressant recept dyker upp i lokaltidningen måste det ju testas! Och de blev ju jättegoda! Fast de smakade inte så mycket jordgubbe, men nästa gång gör de nog det, då jag använder antingen frysta eller kan köpa på torget!
Jag måste googla för att ta reda på vad kokossmör är och det gick ju att fixa själv! Jag hällde kokosflingor i matberedaren och körde med kniv tills det blev en smöraktig smet, på samma sätt som man kan göra mandelsmör, cashewsmör, jordnötssmör o.s.v..
Som ni ser på bilden har jag sötat med honung som kristalliserats, men när det mixas gör det ju inget. Jag gjorde dubbelsats, därför är det så fullt i byttan.

Inga kommentarer: