Leta i den här bloggen

fredag 3 juni 2016

Gräsänkan och fisken

Jag har någongång tänkt att om jag var tvungen att välja en enda maträtt att leva på hela livet så skulle jag välja lax. En dag fick jag t.o.m. den frågan så då behövde jag inte ens fundera. Min kära sambo däremot är en äkta köttätare och kan inbland påpeka för kocken att "nu har vi ätit fisk fyra dagar så kanske vi kunde äta lite kött nu".... Nå nu har sambon varit på rehabilitering den här veckan så då bestämde jag i måndags att det skulle vara lax på menyn varje dag, när fisken själv får välja. Det blev rökt lax de två första dagarna,  ugnslax och räkor igår och smörstekt lax med skagenröra ikväll (på bilden), och jag har varit så nöjd, trivts som fisken i vattnet!  (Lite kuriosa: fisk som jag är trivs jag faktiskt inte alls i vatten! ) Nå, säg det roliga som varar, imorgon är det nog slut på fiskmenyn, men jag byter gärna meny bara jag får hem sambon istället! ♡

Inga kommentarer: