Leta i den här bloggen

lördag 13 april 2013

Oopsies!

Jag kom på det häromdagen - jag vill ha oopsies! Så då ska jag fixa dem idag! Och samtidigt skriver jag inte receptet här eftersom jag fått veta att en oopsie-länk inte funkar. Oops så det kan gå!

Oopsies Grundrecept

  (Bilden från Lifezone´s blogg!)

kan användas till rulltårta eller som smörgås.

3 ägg (delade i vita o gula)
100g Philadelphia ost

Vispa äggvitorna hårt – väldigt hårt… så det blir helt stelt.
Vispa ihop äggulorna och philadelphiaosten. Blanda försiktigt ned äggule- och philadelphiasmeten i äggvitorna.
Lägg på en plåt med bakplåtspapper i ca 6 högar. Grädde i ugn 150°C 30 min…

2 kommentarer:

Maja sa...

Det var en lagom stor sats. Passar bättre då man bara är en som äter, än de jag sett förut på rätt många ägg... Ska göra efter jobb helgen :)
Kram

Fisken Svea sa...

Jag brukar nog dubbla och så äter jag minst 2 när de är varma. ;) Jag ska ta med till jobbet imorgon också så de går snabbt åt nu när det är så länge sen jag gjort dem sist. =) Ha en bra helg! Kram!