Leta i den här bloggen

lördag 9 mars 2013

Dop och andra kalas

Imorgon ska det bli dop. Leon ska underverket heta. ♥ Naturligtvis är det jag som står för LCHF-bakverken då och eftersom det är dags för det årliga dubbelkalaset nästa helg är det ju lika bra att baka så det räcker till båda tillställningarna. Jag vet att jordnötskakorna står sig en vecka, och längre, och moussetårtan smakar oika bra när den har varit nerfryst, så då blir den det.
Den här gången blev det lite annan design på moussetårtan.  Eftersom den andra doptårtan ska vara vit så ville jag ha en som matchade. Då började jag med den vita smeten och faktiskt täckte hela formen med den. Sen "fyllde" jag med chokladsmeten, men först lite och så smetade jag ut kokta hallon innan jag hade i resten av chokladmoussen. Nu får hela härligheten stå i kylskåpet tills imorgon. Och vi ska på revy ikväll. :)

1 kommentar:

Ann-Pann sa...

OJ, så slät mousse du fick; inga som helst prepplor där inte ;) Fast det var väl ingen äggula heller i receptet...