Leta i den här bloggen

tisdag 12 februari 2013

Träning och sånt

Och så helt plötsligt kunde jag publicera bilder från mobilen!!! Happ happy! 

Nu är det ju så att jag kommit igång med min träning igen. Äntligen. Det tog bara ett och ett halvt år, typ... Just före julen -11 fick jag ryggskott, p.g.a. det fick jag bursit (slemsäcksinflammation) i höften, och efter det var det käkoperationen som ställde till det. Men nu hade jag inga fler ursäkter, jag bara bestämde att jag måste, måste, MÅSTE komma igång igen! Sagt och gjort, jag tog ett tremånaders gymkort, beställde ett träningsprogram av en PT (personal trainer) och började. Men shit vilken hög tröskel det var!

Morgonsol i gymmet
Det som är bra är ju att jag trivs i gym. Där känner jag mej hemma. Men vilken skillnad det är att träna utan program och med program! Före jag fick programmet visste jag inte riktigt vad jag skulle träna och på vilka maskiner, det blev lite hur som helst, men nu har jag mitt program och vet precis vad jag ska göra. Jättebra och värt varje peng!

Trappträning
Det som också är bra är att vi i jobbet får träna på arbetstid. Och det gör jag. För det mesta... Vi har såna här trappor där och de är jättebra att träna i! På en halvtimme hinner jag få upp flåset ordentligt! 

Men nu gott folk blir det en promenad så jag orkar äta min fastlagsbulle/semla sen idag! ;)

2 kommentarer:

Daniel Neuman sa...

Friska tager!
Å på tal om att springa i trappor: http://svenska.yle.fi/artikel/2013/02/07/86-vaningar-pa-10-minuter-springandes

Fisken Svea sa...

Oj, de är en aning snabbare än mej... Fast å andra sidan springer ju jag ner också på den där tiden, fast de stegen räknar jag ju inte... Kanske jag borde göra det! =)