Leta i den här bloggen

torsdag 25 oktober 2012

Inte så invecklar

Har man ingen fantasi, eller har man bråttom, är det bra med en middag som är helt befriad från tankeverksamhet. Det får man ha ibland! Igår blev det en totalt oromantisk knackkorvsmiddag för två. Inga tända ljus eller fiolmusik i sikte, men mätta blev vi! Jag är ju så glad att det finns Snellmans knackkorv!


Visst är det ganska mycket fett i knackkorven, 26%, men för att hållas mätt på en sån här middag fick en smörklick smälta på broccolin och majonnäs och hamburgerdressing fick samsas med senapen på korven. En väldigt spartansk lyxmiddag kan man säga.

Apropå majonnäs och hamburgerdressing, det gäller att ha ögonen på skaft när man ska handla sånt. I en del finns det mycket socker! Jag har ju tidigare tillverkat egen majonnäs nästan varje vecka, men när barnet inte bor hemma längre är det inte lika stor åtgång så jag har övergått till majonnäs på tub. När jag behöver större mängd tillverkar jag egen.

Dagens lunch blir nog en överraskning, jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska äta...

2 kommentarer:

Dalkulla4ever sa...

åh korv som är så gott :9 tack för dagens lunchtips! satt här och undrarde vad jag skulle äta nu, har ett par goda kokkorvar i frysen som tinar på 5 i hett vatten :) lite fransk senap o majjo till så står jag mej till kvällen och vad det nu kan bli för trevligt. tänkte bara skicka en länk på dansukkers nya produkt, steviasocker!! Hur tänkte dom där? http://www.dansukker.se/se/produkter/produktnyheter.aspx
Jag vet inyte vad jag ska tycka om det, antingen kör man väl socker eller så kör man sötningsmedel? eller så tänker jag fel. Ha en bra dag, här har vintern kommit - 4 i morse brrrr!

Unknown sa...

Oj oj oj blir illamående av den bilden verkligen. Skulle för allt i världen aldrig få i mig ...korv.
:):)