Leta i den här bloggen

lördag 12 maj 2012

Nattamat

Idag har ätande blivit onödigt lidande p.g.a. jobbet. Jag hann inte med lunchen förrän kl.16, men var jag hungrig? Nå nee, jag hade ju ätit en skiva rostat valnötsbröd med fyra medwurst- och tre ostskivor till morgonkaffet med grädde i. Jag drack vatten ett par gånger bara innan "lunchen". Ett par timmar senare var jag hungrig igen och åt dagens Janssons frestelse. Eftersom klockan ändå var 19:15 då trodde jag att det var bra så, men nejdå. Jag blev ju hungrig igen. Då fick det bli gårdagens fakirbiff med hamburgerdressing på.
Men så här är det, om jag "hoppar över" en måltid på förmiddagen måste jag ändå "äta ikapp" innan natten. Tydligen ska kroppen ha sitt, det går inte att lura den!

(viktigt att sitta framför datorn och blogga på telefon...)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Brukar bli så att man måste äta ikapp. Lite synd sådär :)

Fisken Svea sa...

Fast med LCHF ska man ju få äta när man är hungrig, som tur är! =)