Leta i den här bloggen

måndag 28 maj 2012

Mera grillat

Kolgrill ger godaste resultatet!
Det hjälper inte att ha en stor, fet gasgrill med alla finesser man kan tänka sig om man ändå inte kan grilla. Jag tycker att kolgrill ger den bästa och äkta smaken på grillat. Det finns de som säger att det är svårt att grilla på kol, och det är det ju om man inte kan! Men det finns sätt att lära sig, t.ex. på den här sajten om grilltips! Det viktigaste är att inte börja grilla innan kolet hunnit bli grått!

Igår kväll blev det grillat igen, men betydligt enklare den här gången. Det blev Atrias nya Wilhem-grillkorv med fetaost och svartpeppar och det var en fullträff! Så blev det att grilla en halloumiost också, och i aluminiumknytena fanns auraostfyllda, baconlindade champinjoner. Heeelt okej. En krispig sallad till och söndagsmiddagen var komplett!


Apropå korv... När jag köpte grillkorv i fredags noterade jag att fler korvproducenter tagit bort natriumglutamat från korvarna och dessutom höjt kötthalten. Det är ju på rätt väg då och tyder också på att tillverkarna vet vad kunderna vill ha!

3 kommentarer:

Maja sa...

Mums vad det ser gott ut!! Den korven måste jag pröva någongång i sommar, med feta osten. Bara så synd att jag inte klarar av gris kött men nån halv grillad får det lov att bli ibland då det är sommar :)
Javisst är det bra då de tar bort glutamat och ökar på köttmängden! Vem katten vill äta mest e nummer och mjöl!:(

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Åh, vad gott! Grillat är absolut godast... jag hoppas på många grillkvället i sommar.

Fisken Svea sa...

Maja: Verkligen synd att du inte klarar av griskött nu när grillsäsongen börjar för nog är det gott med grillad korv! Den där mjölkorven skulle ju passa bäst i brödhyllan!

Erika: Det hoppas jag också på! =)