Leta i den här bloggen

tisdag 1 maj 2012

Biff och ratatouille


Jag har glömt bort ratatouillen! Det som är så gott och enkelt! Nu kom jag på det igår igen och tillredde en delikat version med en gräddskvätt i. Naturligtvis blev det inte värre av den skvätten. Jag hade lite bråttom och skar inte grönsakerna i så små bitar som jag brukar, men det var ju bara bra! Nu blev det krispigare och inte så grötigt!

Biffen är en slags snabbversion av fakirbiff, jag delade helt enkelt köttfärsen i 100-gramsbitar, klappade dem fina och jämna, radade ut dem på ett lämpligt underlag, saltade, pepprade och stekte i smör. Det var en av sönerna som hade haft den snabbiffen som önskemål en tid och nu gick hans dröm i uppfyllelse.


Idag firas 1:a maj i arbetets tecken, det är ju arbetarnas dag...
Men sen, ikväll, blir det broilerpaj! Och kanske lite serpentiner runt halsen när jag äter den...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lagar alltid ratatouille med grädde i...tror inte det går utan...;) /Systron