Leta i den här bloggen

måndag 16 april 2012

Vårkänslor!

Visst är det vår!

Restmat!
Mitt vanliga promenadstråk har inte riktigt det rätta promenadföret än så idag när jag äntligen grävde fram gångstavarna ur snön (nåja, kanske inte bokstavligen) var det att ta bilvägen ner till sjön, och inget illa med det eftersom den vägen är något längre än min väg. Det var svettigt men skönt att friska upp sig lite med sjöluft och efter dryga 10 kilometerspromenaden var jag lagom hungrig. Jag hade druckit min äggmjölk med kakao i som vanligt så jag klarade mej bra, men jag är inte så van med motionen längre tydligen...
Som tur var hade jag fänkålsgratäng och kyckling kvar från helgen så jag slängde in maten i ugnen på uppvärmning och så hade jag tid att duscha och klä mej precis tills maten var varm. Och nog var det gott med en gräddig och ostig måltid då!

Den här gången hade jag testat med att ha parmesan- och cheddarost på fänkålsgratängen och det var inte fy skam det heller!

Det var soldis på eftermiddagen, lagom till min kaffepaus, så jag passade på att sitta en stund i solen då. Soleksem och soldis passar bra ihop nämligen. Och då när jag satt där, i solen med en kaffemugg i en hand och en bit chokladpaj i den andra, var det verkligen synd att jag inte kunde fota mej själv! Men ni får använda er fantasi om hur jag njöt! ;)

Inga kommentarer: