Leta i den här bloggen

torsdag 26 april 2012

Goda nyheter!



Min stora svaghet för macadamianötter fick en törn i sidan när Lidl slutade sälja sina fantastiskt goda. Sen har jag visserligen hittat i lösvikt men de har inte varit lika goda. Tills nu. Kanske de var otroligt färska och nya, eller så var det bara så länge sen jag ätit dem, men nu köpte jag i lösvikt och äter tillsammans med 70% choklad tills jag inte vill ha mer... Det är en oslagbar kombination!

Bild från Marabou Premiums Facebooksida.

Apropå choklad såg jag att Marabou Premium ger ut en ny smak på sin 70%:iga choklad - kokos!!! Jippii! Den MÅSTE ju vara bra! Tyvärr brukar vi inte få de nya smakerna till Finland så snabbt, men vi har en välförsedd mataffär som vi ska tjata på. (om ca. två veckor finns den att köpa i Sverige.)



Och så en annan god nyhet - min favoritknackkorv har fått högre köttprocent (56% förr) och dessutom slopat fosfaten! Redan tidigare slopade man natriumglutamaten i all korv och pålägg. Hurra, sånt tycker vi om! Detta företag är det jag tidigare skrivit om också eftersom de har en lågkolhydratblogg!

Nu ska jag dricka kaffe och äta lite choklad med nötter. Ikväll blir det korvsoppa!

Ps. Korv med hög kötthalt har en av sönerna döpt till "köttkorv" för att förklara hurudan korv han inte ville ha, för han ville ha "mjölkorv"... Fast det var många år sedan delas korv fortfarande in i dessa två kategorier här hos oss. :)

2 kommentarer:

Maja sa...

Oj då har Lidl slutat med macadamia nötterna! :( Jag har köpt där nångång, men tyvärr blir det inte så ofta jag besöker den butiken. Kokos låter bra! Tyvärr hjälper det inte att tjata på vår K affär, det är 86% och mint 70%, piste! men många andra 40-50% tar de nog hem som det står mörk choklad på, sen då man kollar år det inte ens 50%.
Jag laddar opp i stan med olika smaker på 70% choko :)
Trevlig Helg!

Fisken Svea sa...

Oj, jag har slarvat med svaret här! Ursäkta... Jo, Lidl slutade med macadamianötterna! Deras var ju de allra godaste! Det är bra att man kan variera sin mörka choklad åtminstone! =)