Leta i den här bloggen

tisdag 10 april 2012

Dagens tips!


Vi har väl alla varit med om att få ett anfall av bakningsiver och genast tagit itu med skovet bara för att inse att det ska vara rumsvarmt smör och du som just tog smöret ur kylskåpet... Då känner man riktigt hur inspirationen smälter och rinner iväg. Men det behöver den inte göra! Istället tar man osthyveln, ställer en skål på hushållsvågen och hyvlar så mycket man behöver! Nu behöver du inte vänta så länge innan smöret är mjukt och behandlingsbart. Man hinner knappt blogga om det...

Här är det ett obestämbart flygfä som vaktar smöret. Som ni ser har påskgräset växt så det knakat och börjar vara redo för höbärgning.

Och mitt smör då, vad ska det bli? Jo, jag åt upp den sista pashan igår, och jag har faktiskt en ask kvarg kvar så nu tar jag och rör ihop en halv sats så får jag och sonen gotta oss en stund till.

Inga kommentarer: