Leta i den här bloggen

måndag 16 april 2012

Dagens antiklimax...

Jag läste om de nya "forskningsrönen" i morse men blev så trött så jag tänkte att jag inte orkar skriva om struntpratet, men när jag såg att kostdoktorn skrev om det fick jag lite mer energi! (Eller så berodde energin på den drygt 10 kilometer långa stavpromenaden ner till sjön på förmiddagen.)

Hoppas ni kan läsa vad det står i artikeln, jag tyckte inte den var värd att scannas så ni får nöja er med foton, eller så läser ni hela artikeln via kostdoktorns länkar, men där är det google-translate som översatt från finska och har ett väldigt dåligt språk förstås.

Undrar varför jag kommer att tänka på en av böckerna jag har på gång just nu - Forskningsfusket...



2 kommentarer:

Maja sa...

Ja ja!! Har tydligen missat det där på bladet, lika bra det!!
Äter min diabetes typ 2 make mjukt fullkorns bröd går hans värden opp mycket mer än om han äter råg knäcke, det funkar. För bröd måsta han ha :) Samma med om han äter vanlig mat med potatis och eftrrätt ala socker bomb! Men med min lchf mat/efterrätter då hålls det helt ok värdena!
Inte lätt för stackarn då diabete skötaren kör på sitt och hustrun på sitt!!

Anonym sa...

Hej! Jag skulle just äta ett kokt ägg med smör på, och tog tag i "bladet", och tänkte nästan trilla av stolen med ägg och allt! Vad är nu detta!? Här ska man njuta av mättade fetter, och så får man läsa sådant här!Hur är det med oss finländare egentligen, har vi kommit från någon annan planet, eftersom våra kroppar tycks fungera tvärtemot kroppar i andra länder? Eller, börjar det bli sämre åtgång på kolhydratstinna produkter...? Jag bara undrar...