Leta i den här bloggen

fredag 20 april 2012

Äntligen helg!

Det är sällan fredag är SÅ välkommen som denna fredag! Det har varit en ovanligt fullbokad vecka med alla möjliga möten och mycket jobb. Jag har ätit både äckligt och gott, och det värsta var att det var det äckliga jag var tvungen att betala för! Nu har jag ätit kycklingvingar med majonnäs och med broccoli med smör och är lagom mätt och belåten. Som efterrätt smuttar jag på ett glas väldigt torrt och gott vitt vin som jag fick av bonussonen när jag fyllde år. Han visste nog hurdant vin jag vill ha!

Har jag något att säga om någon måltid då? Egentligen inte. Eller jo. Jag syndade idag. Det blev vårrullar från torget (fotobevis ser ni här bredvid i Instagram-flödet). Det är ju det jag syndar med när jag syndar... Jag får ju äta rätt nu istället. Bättre äta fel ibland än dåligt hela tiden!

Eftersom jag inte ens tagit ett enda matfoto för bloggen sen frittatan så får ni se glimtar av min matpåsk. Hela påsken var ju grekiskinspirerad med både grekisk sallad och medelhavsmuffinsbrödet.

Grekisk sallad med grekisk fetaost och grekiska oliver.

Ser tråkigare ut än de är.
Imorgon ska vi på Stormässa där det ska finnas inslag med mat, resor och böcker, bland annat. Det ska ni få läsa mer om sen!

Inga kommentarer: