Leta i den här bloggen

onsdag 14 mars 2012

En perfekt dag!

Världens bästa dotter!
Buffélunch
Att ha vintersemester på sin födelsedag lät lite tråkigt tyckte jag först, men så visade det sig att min kära dotter också var ledig och kunde följa med till Vasa när jag nu råkade få en tandläkartid just idag. Vi startade tidigt och hann med alldeles för mycket shopping före mitt tandläkarbesök. Där gick det undan och vi kunde sikta in oss på den planerade lunchen på Il Banco. Eftersom det var lunchbuffé gick det utmärkt att förse sig med de godsaker man önskade. Trots att rödspättan var panerad valde jag en sådan också. Paneringar brukar oftast vara så tjocka att man bra kan klä av den panerade godsaken. Jag valde förstås att också ta av grisfilén i rosmarinsås, men den var inte alls så tuggvänlig som fisken. Kokt broccoli med en rejäl smörklick, sallad med solrosfrön och pumpakärnor, och faktiskt lite melon och färsk ananas! Ifjol på min födelsedag åt jag två turkisk peppar, i år blev det melon och ananas.

Sen blev det lite mera shopping innan vi styrde kosan hemåt igen där det blev att ställa till med kalas, men det är en helt annan historia som ni får läsa mera om i morgon!

Inga kommentarer: