Leta i den här bloggen

torsdag 9 februari 2012

Stolpskottet

KLICKA FÖR STÖRRE BILD!
LCHF-bilagan från Expressen innehöll en hel del intressanta recept och nu har jag testat det första. Jag tyckte brödet såg gott ut och eftersom vi har kalas på söndag och jag brukar ha ostbricka med hembakat LCHF-bröd till så tyckte jag att det skulle passa bra. Jag slängde ihop en sats ikväll, för det var ju faktiskt bara att slänga ihop! Det gick snabbt som bara den. Nåja, valnötterna skulle ju hackas, men annars var det snabblagat. Ni vet ju mina motton, maten ska vara snabblagad, enkel och god. Den här höll på två punkter, snabblagat och enkelt... Det var i alla fall inget som föll mej i smaken, men jag tror det beror på de krossade linfröen. Jag tuggade, tuggade och tuggade innan jag hade ätit upp den 4x4 cm stora hörnbiten. Jag vill faktiskt inte ha mer av det här brödet. Någonsin. Men våra gäster kanske tycker om det! Och sen ska min syster få resten, för hon tycker om sånt här bröd, med massor av frön och massor av tugg-tugg. Det kan inte lyckas jämt.

Men ifall du tycker om frörika bröd så kanske du gillar det här!

Och nu kom jag på att jag glömde saltet, men det var knappast avgörande...

4 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Jag ar kollat in det receptet också men var tveksam på grund av mängden linfrön, tycker de kan ta över smaken om det är mycket. Nu när du inte heller blev helt nöjd så testar jag nog inte.

Margot sa...

Jag har också bakat det brödet och både dottern och jag tyckte det var jättegott! Men du vet ju hur det är med smaken, den är som....... :)))
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

...fast sådär mycket tuggtugg gillar jag inte...Man kanske kunde mixa alla frön, då tror jag det är ok, för smaken var ju bra! :) /syrran

Fisken Svea sa...

Erika: Om du inte vet med dej att du tycker om mycket frön så är det kanske inte ditt bröd det här.

Margot: Där ser man! Vilken tur att smaken är som den är då! :D

Syrran: Nja, jag tror inte man ska ha så där mycket linfrö i, varken hela eller mixade. Nu fick i alla fall våra föräldrar ta brödet och om inte de heller gillar det så får de ge det åt småfåglarna! ;)