Leta i den här bloggen

lördag 18 februari 2012

Nog!




Så fick jag nog av soppa. Jag tror faktiskt att jag inte hade klarat av en soppmåltid till! Jag tillverkade en kebab åt familjen idag, fast jag skulle nog äta annat. När kebaben var klar och jag såg stekspadet på ugnsplåten kände jag direkt att det var just det som skulle bota min bristsjukdom! Jag letade febrilt i frysen efter ett bröd men hittade bara medelhavsmuffinsbröd. Det fick duga. Jag lät brödet ligga i stekskyn och dra i sig, sen mosade jag brödet och ååååååååt. Och vilken upplevelse! Jag var botad!
Sen var det helt okej också att äta tzatziki, laxbiff och ett experiment - fänkålslåda! Den kan jag ge recept på för den var helt okej och kan uppdateras med lite pofiber och äggula för lite stadigare resultat.

Fänkålslåda
1 fänkål
1 vitlöksklyfta
salt, peppar
1 dl grädde

Skär fänkålen i små bitar och koka i saltat vatten ca.4 minuter. Häll av, mixa och blanda i grädde, krydda och smaka av.  Smörj en liten ugnsform och häll i smeten. Gratinera i ca.200 gradig ugn 15-20 minuter.

Idag blir det 97-årskalas! Jag tar med halloncheesecake ur frysen och hoppas på att kunna äta lite av den t.o.m.! Och presenten, den ska ni få se också!

Inga kommentarer: