Leta i den här bloggen

söndag 1 januari 2012

GOTT NYTT ÅR!!!



Nu är det väl ändå slutfirat på ett tag?? Jag tycker att jag känner mej mogen för att ta det lite lugnare, läsa lite böcker, blogga lite mer, se någon film och sånt som jag brukar gilla. Ja, kanske jag t.o.m. kommer mej för att motionera en vacker dag!?! Jag gjorde, för skojs skull, en liten koll på min träningsdagbok och konstaterade att jag motionerat i 147 timmar på år 2011 och på de timmarna tagit mej framåt 771,97 km. Jag hade satt som mål att nå 1000 km, och skulle jag ha fyllt i varje motionspass, också vardagsmotionen räknas, så hade jag nog klarat målsnöret. Dessutom har jag varit på spinning där cykeln inte har någon km-mätare... Nu måste jag ta nya tag i år! Så snart min slemsäck i höften har läkt alltså... Tillsvidare tar jag det alltså lugnt. Och jag är bra på det!


Vi fick snö igår!

Igår firade vi nyår med goda vänner. Samma vänner som vi brukar fira lillajul med, så då blev det knytkalas och jättetrevligt! Som vanligt alltså. Den här gången var det texmex som gällde.

Ett tag åt jag min tortillas med ett isbergssalladsblad som bröd, men det har jag slutat med. Det är mycket enklare och mindre klottigt att ha en hög på tallriken och äta med gaffel. Det smakar ju ändå lika. Eller egentligen smakar det ju bara bättre eftesom tortillas ändå bara smakar mjöl!

Min texmex-hög och vin

Efterrätt - chokladmousse med vispgrädde
Om någon av er känner att ni slarvat med dieten eller rent av struntat i den i helgerna så är det bara att ta nya tag och börja om! Det är ju ändå ingen som kollar! ;)

Inga kommentarer: