Leta i den här bloggen

söndag 1 januari 2012

Dags för kostrådgivning!

Har ni sett den nya bloggen ? Om inte så är det inte för sent, de har nyss börjat. Det var ett bra sätt att börja dagen och få skratta åt det här blogginlägget! Visst är det sjukt bra!

Nyårsdagens lunch bestod av nötfilé med trattkantarellsås och coleslaw. Det var inte alls illa! Jag hade inte i soya som vanligt i såsen utan använde grönsaksfond som jag trodde det var som Lannér (som fanns i senaste LCHF-magasinet) använde i sin sås, men det var ju kalvfond han använde. Nästa gång... Dessutom hade jag i lite mögelost som låg och skräpade i kylskåpet.
I coleslawen hade jag råriven ingefära. Härlig smak ger det, om man tycker om ingefära alltså

Det ser lite tråkigt ut, men det var gott!

En smörklick rundar av smaken!
Imorgon får jag besök av en kär vän och tänker bjuda henne på skinkpaj och chokladmousse. Nami!
.

Inga kommentarer: