Leta i den här bloggen

lördag 31 december 2011

Mera jul

Hela julbordet
När jag ser julbordet på bild blir jag faktiskt lite sugen på julmat igen... Det var egentligen bara morotslåda, potatis och jullimpan jag stod över.

Glöggpannacotta
Jag hade ju lite problem med glöggpannacottan och vad jag skulle använda till den röda delen. Till slut tog jag vanligt glöggkoncentrat med socker i, spädde ut med vatten och tillredde en pannacotta. Fast när jag hällde på gräddpannacottan smälte tydligen den röda delen så en del rann ut, därför blev det lite skojigt utseende på den. God var den nog men eftersom jag var verkligt mätt efter middagen åt jag bara en liten, liten bit. Fast vad gör väl det?

S&D:s julgran
Dottern och hennes man hade en importerad ädelgran som var så här yvig och fin. Här samlades vi efter julmiddagen för att ha julklappsutdelning.

Inga kommentarer: