Leta i den här bloggen

onsdag 28 december 2011

Julen i bakspegeln

Dotterns bild
Den som inte åt sig mätt av julmaten sträcker upp en hand! Nehepp, ingen. Det var väl det jag misstänkte också. Det var väl snarare åt andra hållet - att man åt lite för mycket. Fast faktiskt har jag varit hungrig ibland, t.ex. före sänggåendet, och varit tvungen att äta lite extra. Det här berodde nog på att fast man äter så mycket så är det väldigt lite fett i julmaten. Det är ju svålen på skinkan, gravlaxen och någon gräddsås, men det är ju alldeles för lite fett. Kanske man borde ha haft Janssons frestelse och revbensspjäll också på bordet, så som ni har i Sverige... Men det har ju ändå inte varit något oöverkomligt problem.

Som vanligt fixade jag en massa choklad före jul, men jag tror att jag åt högst fem bitar choklad på hela helgen, men det var ju också på bästa vis. Glöggkoncentratet står oanvänt och först idag slängde jag ihop en sats med pepparkaksbröd när jag fick en glutenintolerant vän på besök. Men vad gör väl det att mat blir över, man blir ju inte fet av att kasta mat!


Inga kommentarer: