Leta i den här bloggen

onsdag 12 oktober 2011

Teatertortillas

Min tortilla
Efter söndagslunchen hann vi slänga i oss en eftermiddagskaffe innan vi fick ställa oss iväg på en teater här i vår egen lilla stad. Det var det lokala teatergänget Jutbacka teater som framförde sin oerhört roande pjäs "Snövit och sju bröder", Efter teatern samlade jag ihop barnen för en tortillakväll. Den stora missen för kvällen var nog att jag hade glömt att göra en guaccamole! Hur kunde jag glömma det viktigaste?????? Men mätt blev vi alla ändå, och jättegott var det förstås. Jag åt bara en "tortilla" av isbergssallad, den andra portionen bestod av en hög på tallriken. Det är faktiskt ändå fyllningen som är godast!

2 kommentarer:

Maja sa...

Jag brukar också änvända sallads blad till tortilla bröd Resten av familjen tycker jag e konstig... det bjuder jag på ;)

Fisken Svea sa...

Ja du Maja, i min familj tycker alla att jag är konstig, alltid... Speciellt då ingen annan har samma tvångshandling som jag - måste fotografera maten innan man äter... ;)