Leta i den här bloggen

måndag 17 oktober 2011

Receptbokskonst


Jag gav bort en kokbok idag, till min dotter som bestämt sig för GI fr.o.m. idag. Den boken råkade vara full av handskrivna recept på alla tomma sidor, närmare bestämt sju sidor! Det blev att scanna in recepten och spara dem i datorns receptmapp istället. Jag tycker faktiskt att handskrivna recept är fina, charmiga. Och när man använt en kokbok i åratal är den full av... tja, patina? Då är det ännu charmigare och mera levande att fånga med scannern, som idag när det föll ut smulor och konstigheter ur kokboken när den placerades i scannern...

Har ni tänkt på att det närmar sig jul?! Ifjol var jag jättesen med mina julrecept så jag tänkte börja tidigare iår, och det gjorde jag ju i och med pepparkaksbrödet! Men å andra sidan har ni ju fler julrecept nu än ni hade ifjol. ;) Det här receptet på chokladbollar har jag nog haft här tidigare också, men då såg det inte så här fint ut, men då fanns bild på bollarna istället!

Inga kommentarer: