Leta i den här bloggen

lördag 15 oktober 2011

I höstsolens sken


En vacker höstdag och hela dagsprogrammet ligger efter p.g.a. en sällsynt sovmorgon, då är det bra att ha mat i kylskåpet att bara värma upp! Jag tillverkade en tacougnsomelett i torsdags, bara för att vi skulle ha lunchmat till fredagen. Tacougnsomelett hör till en av mina absoluta favoriter och jag gör alltid en dubbelsats, alltså på 8 ägg. Den här gången hade jag lite mer ost än vanligt på omeletten, både mozzarella och parmesan, förutom vanlig gräddost, eftersom det blivit över från tortillaskvällen i söndags. En bit gurka, en tomat, en paprikabit och lite oliver fick samsas under olivolja bredvid omeletten. Och jag kan berätta att jag verkligen hade överskattat min hunger och fick lämna lite av maten. Apropå det, ni vet väl att det inte alls är som man lärde sig när man var liten - att man skulle äta upp all mat man hade tagit. Jag har lärt mina barn att man äter tills man är mätt och så lämnar man resten! Bättre att kasta maten än att vräka den i sig för att sen må illa eller småningom få all extramat runt midjan!

Inga kommentarer: