Leta i den här bloggen

söndag 9 oktober 2011

En fyndig lördag!

Loppisfynd jag inte köpte!

Annat fynd jag lät bli!

Detta lät jag inte bli!

Igår hade jag planerat en delikat måltid, men dålig karl som inte kan ändra sig! Vi kom på att vi skulle bege oss till Karleby (Kokkola på finska och till vardags för oss alla) på loppisrunda så då skippar man maten. I Karleby besökte vi tre loppisar innan vi tyckte det var dags för mat. Vi gick till Rosso där jag beställde grillad getostkyckling med grönsaker istället för polenta (små gryn av majs), men grönsakerna bestod mestadels av morot, gul morot och haricot verts så det var tur att getosten var jättestor och kycklingfiléerna två, för mätt blev jag! Visserligen var det inte så mycket fett på den här maten, förutom i getosten då, så jag blev hungrig igen, fast då var det ändå dags för kvällmat, men det är en helt annan historia!

Inga kommentarer: