Leta i den här bloggen

onsdag 5 oktober 2011

Dagen jag var förkyld

En helt annan dag...
Jag har läst om det, men det här var första gången som jag upplevde det - endagsförkylningen!
Jag är inte säker, men jag tror att det var i Skaldemans "GI-noll" som det stod att man får så bra immunförsvar med LCHF att man kan följa med hur kroppen bryter ner en förkylning. Det lät ju bra och häftigt. Jag var ju faktiskt rejält förkyld i julhelgen, låg på soffan och såg film i mellandagarna, men sen dess har jag klarat mej från all slags virus, t.o.m. i datorn. Men så var det då en söndag för ett par veckor sedan. Jag hade huvudvärk när jag vaknade, ovanligt. Jag fick ont i ögonen när jag drack mitt morgonkaffe, ovanligt. Jag fick snuva när jag tillredde lunchen, ovanligt. Jag började frysa efter maten, ovanligt. Jag började hälla i mej både solhattdroppar och Carmolisdroppar redan när jag steg upp och fortsatte så hela dagen. Jag tog en värktablett mot huvudvärken och bestämde mej för att ta det väääldigt lugnt. Jag låg under en fleecefilt och läste hela eftermiddagen. Jag slutade frysa. Snuvan försvann. Huvud- och ögonvärken var som bortblåst. Kvar var min pigga och friska kropp! Hurra!!! Mitt immunförsvar funkar! Men priset för den här dagen var nog att jag var tvungen att skippa blodgivningen följande dag. De ville knappast ha mitt blod som var fullt av Carmolis, Echinacea och värktabletter... Jag sparar det till nästa gång. :)

Bilden visar mina fötter en dag när de inte frös... Kolla speciellt pojken i vattenbrynet! Klicka på bilden så ser du bättre! ;)

Inga kommentarer: