Leta i den här bloggen

tisdag 20 september 2011

Zucchini frites

Visst är det härligt med hösten! Nu får man njuta allt man hinner, och det är t.o.m. tillåtet att mysa inomhus! Och så har ju Idol börjat så man har något att sticka till! För stickar gör jag, och för det mesta sockor, eftersom jag är väldigt frusen om mina fiskfötter. Fast egentligen var det så att jag en dag började tänka på att min mormor som dittills hade stickat sockor till hela släkten kanske inte orkar sticka så många år till. Hon var ju ändå 93 år då. Så jag tog tag i stickorna och började sticka, och på den vägen är det. Nu är min mormor 96 år och stickar fortfarande sockor på löpande band, men sockor behöver man alltid, och jag hinner faktiskt inte sticka lika många par på ett år som mormor hinner!

Apropå mormor. Ni har säkert tänkt på det, att den generationen faktiskt har mer eller mindre ätit LCHF när de drack mjölk direkt från kossorna, kärnade eget smör, använde riktig grädde, åt fläsk och mådde bra. Varför överge ett vinnande koncept???


Jag ville ha pommes frites härom kvällen. Då gjorde jag zucchini frites! Jag skar zucchini i pommes frites-format och fräste dem i smör och saltade lite sen. Det åt jag med ugnsstekta knackkorvar (78% kött), majonnäs, dijonsenap och hamburgerdressing. Nami!

Inga kommentarer: