Leta i den här bloggen

torsdag 29 september 2011

Colting

När du står i affären och undrar vilket fett du ska köpa, läs på smöret vad det innehåller och tänk "är det här bra", ta sen ett MiniLätta och läs på det och tänk "är den här hudcrémen det rätta att äta".                                                      
Jag har varit på Jonas Coltings föreläsning och sugit i mej av hans inspirerande råd och berättelser. Det är en killa som vet vad han snackar om, åtminstone så länge det handlar om hälsa, motion och ren mat, men han är ju ingen renodlad LCHF:are. Hans lunchsallad är förvillande lik en fruktsallad, men med hans träningsprogram får det säkert finnas fruktsocker i hans lunch, den förbränns säkert innan han hunnit stiga upp från bordet...
Så här skriver han på sin hemsida: 
En vecka under grundträningen kan bestå av följande:
Simning: 18-20 km
Cykel: 500-900 km
Löpning: 100-140 km
Funktionsstyrka: 2-4 timmar
Så jämför jag med min träningsdagbok där jag fyller i dagens motionssaldo - cykel, jobbet tur-och-retur, 5 km. Kanske en bra orsak till varför jag inte tål kolhydrater lika bra som Colting... ;)

Och så tråkigt, jag har ju ingen trevlig bild ikväll...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt inspirerande kväll! :)

Maja sa...

OJ vad han tränar,förstår nog han kan äta lite kolisar då! :) Jag blir så in i norden trött om jag får i mig nåt med för mycket socker i!! Intressant med såna där föreläsningar!

Fisken Svea sa...

Träningslyckan: Visst var det! T.o.m. jag hade lust att ge mej ut på länk! :)

Maja: När man äntligen är sockeravvänjd mörker man vilken bov sockret verkligen är!