Leta i den här bloggen

måndag 25 juli 2011

Klassträff


Det kan vara lite si och så när man ska på klassträff när man äter LCHF-mat, men inte för mej! Om kocken har gått på samma klass och är genuint intresserad av att lära sig nya dieter, då är det inget problem! Det var bara potatisen och "mjölbrödet" jag dissade, resten var som specialbeställt för mej. Och så otroligt gott! Där finns t.ex. rökt lax, gravad lax, rostbiff, pepparrots- och limegrädde, chili-lime-marinerade räkor, getostsallad och en fetaostsallad. I mitt glas syns en skvätt Rocca del Dragone, ett smakligt torrt vin som jag verkligen rekommenderar! (tror jag har gjort det förr också)
En verkligen överraskning på matbordet var brödet! Hon som bakat det, Nette, sa att det är jag som lärt henne! Kul! Brödet var inte alls kompakt som man kan vänta sig av ett sånt här bröd, men det berodde antagligen på att Nette vispat äggvitorna skilt! Något närmare recept har jag inte, men jag misstänker att det är "syrrans bröd" med solrosfrön, linfrön och soltorkad tomat. Jättegott var det!

Visst blir man glad när man hittar en sån här lapp på serveringsbordet! :) Tack Nette!

En chokladtårta med smak av Cointreau, sötad med pyttelite fruktsocker eftersom den inte var bara åt mej utan också för glutenintoleranta, men jag tyckte inte alls den var för söt, bara fantastiskt god!

Inga kommentarer: