Leta i den här bloggen

onsdag 22 juni 2011

Melitzanosaláta



Steg 1.

Steg.2, och det ser faktiskt inte gott ut...

Fortfarande inte speciellt lockande...


Ajajaj, jag har försummat er! Förlåt! Jag skulle ge er receptet på melitzanosaláta redan i måndags så här har ni suttit och väntat förgäves nu! Ojojoj.

Men värre katastrofer har hänt och jag hoppas att jag är förlåten! :)

Det var vår grekiska grekiskalärare som började tala drömmande och lyriskt om melitzanosaláta och det räckte för att min nyfikenhet skulle vaknas. Jag testade, bjöd en greklandsfantast på salátan och solrosknäckebröd och hon blev också lyrisk, så det var självklart med på matbordet i fredags. Grekiskaläraren smakade, blev tyst, log och sa:"mmmmmmmmmmmmmmmmmm". Det var väl ett bra betyg? ;) Sen fick jag tipset att det är ännu godare om man använder vinäger istället för citron, så det ska jag testa nästa gång!
Receptet finns i boken "Grekisk kokkonst & drycker", en receptbok som jag köpte i Grekland.


Klicka på receptet för förstoring!

Inga kommentarer: