Leta i den här bloggen

fredag 20 maj 2011

Dagens skämt... hoppas jag...

Ibland måste man välja mellan att skratta och att gråta, och då brukar jag välja att skratta eftersom ingenting blir bättre av att gråta, men skrattar jag så förlänger jag hoppeligen livet lite. Fast å andra sidan ska man inte skratta åt de som inte har förståndet i skick. Det här är ett dilemma...

Vad är en "modediet"?? Det kan ju inte gälla LCHF eftersom det är så människor åt förr, före industrialismen. Men själva benämningen är ju ny, men modediet? Nääää. Kanske Cambridge? Den är ju ny, för pulverdieter fanns inte förr, och det är ju på modet med sån skit, eller hur??

I artikel berättar "diabetesexperten" om en vetenskaplig forskning som starkt påminner om mina s.k. forskningar - han har en bekant som provat den fettrika Atkins-dieten och "han tyckte att det var hemskt." Jamen då så, då kan den inte vara bra...

"Fettrik kost är inte bra för matsmältningen" baserar sig troligen från hans egna erfarenheter när han ätit potatisgratäng med en fet och saftig biff som han sköljt ner med öl och han efteråt mått dåligt och fått problem med matsmältningen. Min mage har aldrig mått så bra som sedan jag började med LCHF, och min mage har aldrig mått så dåligt som när jag åt GI-mat med en massa fibrer.

Det kanske mest katastrofala med den här intervjun är att denna "expert" anser att en lågkolhyratdiet är farlig och att man hellre kan göra en operation och förminska magsäcken!!! Men ÄR det inte bättre, naturligare och enklare då att ändra sin diet?????

Jag önskar att såna här "experter" kunde vara så öppensinnade att de åtminstone kunde tänka sig att läsa Matrevolutionen, det kunde ju få dem att se sanningen! Låter jag som en predikant nu igen???

Läs och begrunda...


Jag är inte så tekniskt bevandrad att jag kan pussla ihop de här delarna så de ser lika ut som dagens Vasabladet, men de är i rätt ordning åtminstone. Klicka på bilderna så får ni ett större exemplar!

Inga kommentarer: