Leta i den här bloggen

lördag 30 april 2011

Grekisk påskfest!





Jag har ju glömt att berätta om vår grekiska påskfest! På måndagen, alltså annandag påsk, var det igen dags för ett grekiskt knytkalas. Och snacka om tur med vädret! +21 grader i skuggan, betydligt mer i solen, och vi kunde faktiskt äta ute! På en solig terass, blårutig duk, fågelkvitter, delikat mat, trevligt sällskap gjorde att vi kunde fantisera oss vart som helst! ...fast snön kring huset avslöjade att vi inte var i Grekland. ;) Grekiska mat innehåller inte så mycket fett, annat än i fetaosten, oliverna och olivoljan, så innan vi cyklade iväg tog jag en rejäl matsked med kokosfett som grund i magen, så inte kroppen skulle hinna glömma att det är fett som ska förbrännas. Jag kunde hoppa över de flesta kolhydraterna, men några smet nog med... Kanske därför jag fick dras med magknip senare på kvällen? Men det var det nog värt. :)


Jag tror att mina söner driver med mej... Hittade den här bilden i min kamera och vet vem jag misstänker... ;)

Inga kommentarer: