Leta i den här bloggen

onsdag 13 april 2011

Återvinningssås!


När man ätit upp allt kött i en stifado har man vanligtvis ganska mycket sås kvar. En helt och hållet mjölfri sås, tack och lov. Men med tanke på den himmelska (grekisk himmel) smaken kan man ju inte slänga den, men vad gör man med den då?? Jo, man återanvänder den! Jag råkade faktiskt ha en påse djupfrysta lammköttbullar i frysen (Pirkkas) och de tömde jag i såsen! Där fick de både tina upp och värmas, och de hade tagit jättebra smak av såsen! (Fast det kan ju hända att de var goda redan före!) Det hör ju faktiskt till ovanligheterna att jag handlar färdiglagade köttbullar, men när jag hittade lammfärsbullar i frysdisken och de dessutom inte innehöll mer än dryga 5 g kolhydrater/100 g och inte heller många E:n så kunde jag inte motstå frestelsen!

Inga kommentarer: