Leta i den här bloggen

torsdag 10 mars 2011

Skorpor


När jag hade fått min fastlagsbulle/semla var jag ju nöjd. Min syster fick också en och så stod jag där med fyra bullar till... Men skorpor borde vara gott! Det var det! Jag delade bullarna i 3-4 skivor och torkade i 100-gradig ugn i nästan två timmar, och det blev såååå gooooda skorpor! Smör på förstås!

Jag har tänkt på en sak, det ser ut som om jag bara äter godsaker och sånt numera, men så är det ju inte! Tidigare var alla mina matrecept nya för mej och jag hade dem att publicera åt er, men jag hittar ju inte på nya maträtter varje dag, faktiskt, så det är mest nyheterna ni får ta del av. Fast det hade ni antagligen räknat ut själva. Idag t.ex. ska jag smörsteka bondost (tror den heter brödost i Sverige), och det är ju inte mycket att ge receptet på. ;)

Tips inför kvällen är Kalla Fakta med kostdoktorn som gäst!


Inga kommentarer: