Leta i den här bloggen

måndag 7 mars 2011

Lättlunch = lätt att göra


Jag började dagen hurtigt med en timmes stavpromenad. Jag har slarvat alldeles för mycket med motionen i vinter, men det har ju varit så kallt, det har varit så mycket snö, det har varit så halt, jag har jobbat, jag har... jag har... jag har varit så förbaskat lat! Men jag har promenerat till jobbet så gott som varje dag (fast jag jobbar ju inte varje dag) oavsett temperatur, och det är ändå mer än ingen motion. Nu ska det i alla fall bli lite mer på motionsfronten. Det är ju så skönt när man kommer igång, det är bara så otroligt hög tröskel att komma igång!!!

Efter promenaden var jag, konstigt nog, inte ett dugg hungrig, så jag har bara druckit vatten, tills nu. Jag tillredde en laxfilé i ugnen igårkväll och värmde nu upp lite av det som fanns kvar. En halv påse räkor tinades upp i silen under kallvattenstrålen och när de var lite mindre isiga fick de ta lite citronpeppar med sig och göra laxen sällskap i stekpannan. Det var i det här skedet våra tre katter samlades och anmälde sig till frivillig kökstjänstgöring... Tji fick de!

En rejäl klick av Coop Extras keso/grynost med 3,5% fett och en liten klick majonnäs var alldeles perfekt för mej idag. Ja, jag pressade förstås citron över härligheten också! Nu klarar jag mej bra till kvällsmaten. Eller, nja, en kaffe med grädde blir det förstås småningom. ;)


Inga kommentarer: