Leta i den här bloggen

måndag 29 november 2010

Är det här på riktigt???

Det är inte jag som handlat färdigpanerad wienerschnitzel, men det var jag som tog upp förpackningen ur soppåsen och läste på innehållsförteckningen efter att ha fått smaka en bit av den ovanligt salta och rosafärgade schnitzeln, tillsammans med bearnaisesås. Vad jag förstår är det väldigt enkelt att tillreda wienerschnitzel, jag t.o.m. googlade efter receptet - här. (Det roliga var att "Schnitzeln ska vara stor som en tyrolerhatt".) Jag har väldigt svårt att tro att man behöver ha 10 tillsatsämnen PLUS glukos och jäst! Alltså, hur svårt kan det vara?? Nej, tacka vet jag en wienerschnitzel panerad i mandelmjöl, eller varför inte opanerad? Det är säkert lika gott det med en läcker LCHF-bearnaisesås!

Inga kommentarer: