Leta i den här bloggen

måndag 26 juli 2010

Grillsäsong


Jag älskar grillsäsongen! Tänk på alla som gnäller över att de går upp i vikt, suckar och säger "det är den här grillsäsongen när man äter så mycket gott"... Jasså??? Men hur är det med min grillsäsong då? Jag går ju ner i vikt istället! På semestern motionerar jag alltid mindre än någonsin, har väl inte tid... Tänk om jag inte hade grillningen då, då skulle jag ju gå upp i vikt! Som det är nu får jag verkligen frossa och äta gott! T.ex. ikväll ska jag grilla kött och halloumi som ska serveras med bl.a. tzatziki. Mums!

I fredags var det dags för sommarens största grillfest. Jag var den enda LCHF:aren av över 20 personer, och jag är säker på att jag blev lika mätt som alla andra. På bilden ser ni allt som inte skulle grillas, och där är bara en potatis-, en italiensk- och en pastasallad som jag inte skulle ha. Min zucchinisallad fanns där, liksom en tzatziki, hummus och en massa annat gott.

Inga kommentarer: