Leta i den här bloggen

tisdag 17 november 2009

Min näskanna!


Nu har jag börjat skölja näsan då. Det har blivit 3 ggr/dag, och det går ju bättre och bättre, och kommer mindre och mindre ur näsan. Nu ikväll när jag skulle ta itu med min nya hobby kom jag på att jag ju kan testa hur det funkar med en näskanna! Och det funkade ju så bra! NU vet jag hur jag ska göra! Jag vet inte om en "riktig" näskanna är bättre, men jag fick i alla fall testa! Dessutom har jag inte hunnit till apoteket heller.

Idag var jag nära att gripas av panik! Jag var på föreläsningsdag (och den uppmärksamme kanske hittar mej på den nedre bilden i artikeln!) När det bliv lunch och jag såg att det serverades laxfrestelse var det nära till paniken. Vad skulle JAG äta??? Men med ett relativt bra salladsbord och en påse cashewnötter i väskan trodde jag ändå att det skulle ordna sig. Och det gjorde det! Laxbitarna i frestelsen var nämligen så stora att jag kunde plocka ut dem och äta mej mätt på dem! Och så förstås massor av sallad, gurka och riven kål. Och för att vara på den säkra sidan lade jag till två smörklickar på laxbitarna. Jag hade dessutom ätit ost med smör på till morgonkaffet så jag hade grundat bra, och jag var inte alls hungrig när jag kom hem ikväll! Hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg karl där på bilden från föreläsningsdagen..! ;)

Fisken Svea sa...

Eller hur! =) De visste ju nog vem de skulle fotografera!