Leta i den här bloggen

måndag 9 november 2009

Basilusker och svin


Kan ni tänka er, idag stod ingenting om svininfluensan på lokala tidningen!!!! Skönt. Det kan bli för mycket ibland. Svininfluensan är här oavsett om vi vill det eller inte. Det spelar ingen roll om det står om den på tidningen eller inte, eller om vi har vaccinerat oss eller inte, svininfluensan finns. Det mesta man får läsa är rena rama skrämselpropagandan, bara det värsta förstås. Det berättas om de som dött, men ingenting om de som blivit friska. Det säljer förstås inga lösnummer att berätta sånt. Eller jo, det borde det snart börja göra! Nu har man skrämt folk så länge att det snart är "hon överlevde svininfluensan" som lockar!
Idag fick jag ett tips av en vän. Hon sände mej länken till Sanna Ehdins blogg. Sanna är immunolog och borde kanske veta hur det är med influensan. Det är det mest objektiva jag har läst hittills om vaccinering och influensa! (Men jag måste medge att jag inte har kollat länkarna som hon har med i sitt inlägg...)

2 kommentarer:

Unknown sa...

De flesta nyhetssändningar börjar ju också med rapportering om svininfluensan. Inte undra på att folk blir uppskärrade!!

Sanna har mera info på sin officiella hemsida och så förstås länkar till andra användbara sajter. Kan vara bra med lite fakta att komma med då massvaccinationsförespråkarna går till "attack" ...

Fisken Svea sa...

Sant! Idag var det ju rubriker om att tre hade dött av svininfluensan, men så hade de ju alla en dödlig sjukdom redan före.
Jag måste nog fördjupa mej i Sannas info innan nästa attack... =)