Leta i den här bloggen

måndag 10 augusti 2009

Skärpning på schemat!


Det finns ett liv efter semestern också, och tur är väl det!!! Nu börjar jag med nya tag nämligen! Under semestern hade jag en våldsam rivstart med ett bastubygge på sommarstugan, och på en vecka gick jag ner 2 kg! Men det var ju lite att överdriva tyckte jag, så nu är jag tillbaka på noll, alltså får jag vara väldigt nöjd. Mina semestersynder har bestått av mörkchoklad, vitt vin, körsbär, jordgubbar och vårrullar. Det är väl inte så farligt?? Och jag har en ursäkt för allt! ;)
* Mörkchokladen blev ett gott tilltugg till semesterkaffet.
* Det vita vinet har varit av de torraste jag hittat, men ändå, det har blivit några glas...flaskor...i sommar bara som markering att jag faktiskt varit ledig.
* Körsbären har vi haft hur mycket som helst av i år! Det har varit vår största skörd hittills! Omkring 30 kg har vi och våra bekanta plockat, och fåglarna fick säkert lika mycket. Och om man nu har sura goda körsbär några veckor på 10 år, då äter jag dem!
* Jordgubbarna har en väldigt kort säsong och jag bryr mej egentligen inte om dem när de varit frysta, så jag har ätit dem färska!
Jag vet faktiskt inte allt vad vårrullarna egentligen innehåller, men rispapper och nudlar innehåller ju kolhydrater, men ändå har jag hållit mej mätt på 4 vårrullar en hel dag. Nästa gång jag tänker äta såna är om två veckor när vi har Juthbacka marknaden här...
Förresten, den enda motionen jag har fått i sommar har varit på vårt bastubygge, när jag klippt gräsmattan och cyklat till affären! Men NU ska det bli skärpning med det också! Det blir promenad ikväll och gymkortet ska aktiveras vilken dag som helst!

7 kommentarer:

Marica sa...

Ja ...jo...en skärpning är verkligen på sin plats...du vet ju hur försynt jag är så jag har kunnat hålla mig men nu när du säger det sjäv så vet jag exakt när du storstädade sist men jag har ingen aning när du lyfte en vikt senast :0) Däremot tycker jag att det är superstrongt att landa på +-0 efter sommarn :0)

orange sa...

Jag landar på minus :) Har ett tips om jordgubbar, men du kanske inte vill veta ;) Jag har börjat styckfrysa dem, lägger några som både smak och isbit i mina vattenglas. Ger en lätt lätt smak åt vattnet och när vattnet är urdrucket är jordgubbarna tinade och som färska, smakar inte alls "upptinade". Om man använder denna dryck istället för t ex saft är det väl inte så farligt med några jordgubbar...

Fisken Svea sa...

Pain: Jamen just det, och idag när jag dammsugade orkade jag inte ens lyfta undan mina 3kilos hantlar utan knuffade undan dem... =/ Ikväll hade jag tänkt gå på promenad, men så störtdök en kastrull på min tå så jag började halta... =( Inte så bra att gå då... Jag hoppas på lindring tills i morgon, men då regnar det väl...

Orange: Det låter inte alls så farligt med tanke på att jag slutade dricka saft för många många år sedan och håller mej till rumstempererat vatten numera! Någon gång kan jag pressa i lite citron. Men som festdryck kan jag bra tänka mej din variant! =)

Marica sa...

Do sko ha kunna kom och satt dig i min egen privata tåteijpnings klinik jär i stan. I dag har jag fixat sonens tår så att han sko kunna trän.

Fisken Svea sa...

Pain: Oj, har du en sån???? Men nu botar jag den med ett glas vitt... :P Det är sista flaskan före mitt skärpta schema tar vid! ;)

Anonym sa...

Höddö, man ska it vara för hård me se sjölv, liti vin och choko e ju hälsosamt ;) dessutom är ju choko baljväxt, eller hur var det? Och det där motionskontot skriver jag under på, förutom bastubygge och gräsklippning :P
// slömaria

Fisken Svea sa...

Slömaria: Du har ju no rätt, kakaobönan e ju bara hälsosam! Å vini e it alls na rokot, så he e vel bara ti fortseta tå! :P