Leta i den här bloggen

onsdag 12 augusti 2009

Grillfester och sånt


Jag blir så irriterad över när folk beklagar sig över att de gått upp i vikt över sommaren och skyller på alla grillfester. Men hallåååå, blir man fet av att grilla????? Inte vad jag vet. Jag har grillat massor i sommar, varit på hur många grillfester som helst, och ätit massor! MEN, naturligtvis har jag inte ätit av vitlöksbrödet, potatissalladen, ölen, potatisgratängen och alla andra kolhydratstinna saker. Efter såna middagar har jag suttit och piggt sett mej omkring på alla de som pustat, stånkat och stönat "ååååh vad jag blev tröööött!". Sååå, skyll dej själv, skulle jag vilja säga då.
Den här annonsen fanns på dagens tidning. Nåja, det var lite tydligare text på den där. Men klart att folk skyller på grillningen när tidningarna skyltar med "syndabockarna"!
På den undre bilden ser ni vad jag åt i fredags på den lilla, intima, trevliga grillfesten som jag och min sambo bevistade. Det handlar om vitlökssmörfyllda och baconlindade champinjoner, fetaoströran, ratatouille med grädde, grillad älginnerfilé och så ett torrt vitt vin till. Hur gott som helst! Efterrätt var väl när vi hoppade på studsmattan... ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sku itt ha kuna skriv e na betä sjölv!!! Åså va e ju så skryyyft!!

Fisken Svea sa...

He va e! Vi kan no kom flejr gang! =)

Anonym sa...

När jag småäter/tröstäter numera så blir det oftast yoghurt, kött eller ost. Grekisk/turkisk yoghurt smakar motsvarande lika bra som glass nu./Bianca

Fisken Svea sa...

Det är sällan jag vill äta något extra, men just grekisk yoghurt (den från Lidl är godast!) med lite grädde och blåbär eller mandelflarn är så gott!