Leta i den här bloggen

onsdag 12 augusti 2009

Blåbärspaj!


Jag har en plan! När jag nästa gång plockat blåbär (förslagsvis från torget där man enklast plockar dem askvis) ska jag tillreda en blåbärspaj! Jag hittade receptet igår, nu har jag printat ut det, nu är det bara blåbären som fattas! Men som vanligt fattar jag inte varför man ska tillsätta först 1 msk och sen ½ dl fruktsocker. Det verkar som om de flesta GI- och LCHF-recept är skrivna av ICKE-LCHF:are eller ICKE-GI:are som vill ha den söta smaken. Med tanke på att fruktsockret är ungefär tre gånger sötare än socker blir ju den här pajen jättesöt om man följer receptet! Det motsvarar ju nästan 2 dl socker! YÄK! Jag tror att man kan helt lämna bort fruktsockret, sen kan ju de som vill ha den sötare strö fruktsockret på sen. Japp, så gör jag! Om jag får tag på blåbär alltså... (Annars har jag ju frysen full av körsbär!)

Inga kommentarer: