Leta i den här bloggen

söndag 26 april 2009

"Rosasås"


Jag hade inte alls planerat dagens söndagslunch, bara köpt köttfärs. Utgångsläget hette snabblagat. Jag stekte alltså fakirbiffar, men med en ny variation - lökpulver och kryddpeppar! Jättegott! Eftersom jag bara hade grädde till en sås, men ingen intressant ingrediens, beslöt jag mej för att testa en LCHF-variant av "rosasås". Rosasås är en favoritsås här. Originalreceptet är att man hettar upp ketchup och senap i en kastrull och rör ner uppvispad grädde - TADAAA - KLAR! Min små grå hjärnceller jobbade febrilt några sekunder och så tog jag fram Dijonsenap och tomatpuré, en matsked av vardera i en kastrull, hettade upp det, rörde ner vispad grädde och så hade jag en enkel, snabblagad, god sås! Mycket enklare än så här kan det inte bli!

Inga kommentarer: