Leta i den här bloggen

tisdag 31 mars 2009

Tapenade

När jag var liten brukade min mormor handla maten på Andelsringen (i Masuunin). Det tyckte jag om, för då köpte hon skinkskivor, något som antagligen inte fanns i butiken som var betydligt närmare. Och så minns jag att mormor och morfar fick tidningen "Samarbete"! Det tyckte jag var så häftigt, för någon sådan tidning fick inte vi. Men NU har vi också "Samarbete", och den kom idag! Sedan jag började LCHF:a har jag inte brytt mej så mycket om matbilagan, men ikväll bläddrade jag i den och blev alldeles förtjust! För en gång skull fanns flera recept som en LCHF:are kan använda! Här är ett - TAPENADE - en favorit som jag inte lagat på länge, och som jag inte lagat med ansjovis i tidigare, men den här kunde man testa... Kanske det kommer in fler recept ur tidningen sen...


(För de som inte vet så är Samarbete en kundtidning för KPO-medlemmar.)

Inga kommentarer: