Leta i den här bloggen

tisdag 24 mars 2009

Mellanmål


Jag brukar inte behöva något mellanmål i allmänhet, men ibland behövs det, t.ex. idag. Lunchen bestod av uppvärmd forell i gräddsås från helgen. Som efterrätt tog jag mina stavar och iPod och gick ut i vårsolen. Nästan 10 km blev det, och flera timmar kvar till kvällsmat, så då blev det mellanmål. Jag tog ca. 1 dl grekisk yoghurt (10% fett), ca. ½ dl mascarpone-ost och ca. ½ dl grädde, rörde om alltihopa till en trevlig konsistens och nu sitter jag här vid datorn och blir mätt och belåten!

(Obs, bilden föreställer faktiskt mitt mellanmål! Inte så upphetsande till utseendet, men gott!)

4 kommentarer:

Marica sa...

Äter du annars någe bär?? I så fall kunde det ha varit gott med lite bär i :0)

Fisken Svea sa...

Jag äter nog lite bär, och visst hade det varit gott med några jordgubbar eller blåbär där, men jag orkade inte ta fram ut frysen... :P

Anonym sa...

Å he e ju bara så gooo...

Fisken Svea sa...

Anonym: Jaaaaaaa, he e jo he!