Leta i den här bloggen

lördag 10 januari 2009

Boktips!

Nu kommer den snart - kokboken vi väntat på! Här, på Airams blogg, finns den att beskåda. Och om man klickar på "Provläs recept" hittar man ett pannkaksrecept som åtminstone jag kommer att testa! Så kan man ju faktiskt beställa hem den också, t.ex. från Adlibris för 17,10€!

Idag blir det revbensspjäll igen, men den här gången ska jag tillreda dem i ugnen. Det blir ungefär såhär jag gör, på Airams vis!

Ikväll ska jag hitta på något kul med resterna av julskinkan tror jag... Vi får se hur långt fantasin räcker!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag testat pannkakan! Jättegott! :D

alegni sa...

jag har just lagat aioli o medan jag blendade till den slog det mig att jag glömde berätta om den när jag skrev majonnärsreceptet. asså, tillsätt 3-4 krossade vitlöksklyftor i den färdiga majonnäsen o du har världens godaste aioli. den är nästan det godaste min mun smakat. passar t.ex. med lax. mmm...

Fisken Svea sa...

Orange: Du var mej en snabb rackare! =) Jag ska testa den först ikväll, med julskinksrester istället för bacon!

Alegni: JA! Varför har jag inte tänkt på det! Jag lagade en sats igår igen, men en aioli-sats kunde man nog också ha... Majonnäsen är ju ändå slut inom en vecka... =)

alegni sa...

egentligen är det hemskt hur mycket majonnäs vi förbrukar på en vecka ;)

Anonym sa...

Bacon ger nog mer smak än skinkan tror jag. Men det är ett bra sätt att slippa den! Jag gjorde bara 1/3 av receptet, i en ganska stor teflonform (kallas väl lasagneform), så den blev tunn och frasig. Åt 2/3 igår kväll och har en bit kvar till kvällsmat om en stund.

Fisken Svea sa...

Alegni: De två senaste gångerna har jag lagat dubbel sats, men då har dottern hjälpt mej att äta upp den sen... =)

Orange: Skinkan är fortfarande i frysen... Och det blev ju så gott med bacon!!!