Leta i den här bloggen

tisdag 28 oktober 2008

Skit i glamouren!


Man kan inte alltid räkna med att maten blir så vackert upplagd, den kan vara god ändå! Och har man lite bråttom, äter ensam och det faktiskt är en helt vanlig sketen vardag, då bryr åtminstone inte jag mej i hur det ser ut på tallriken. Havregrynsgröt är inte heller speciellt vacker...
Idag hittade jag en tonfiskburk i skåpet, alltså kokade jag ägg. Exakt 7 minuter faktiskt. Eftersom jag hade en burk créme fraiche med 28%:s fetthalt tyckte jag att den kunde få vara till nytta, så jag blandade hela tonfiskburken och halva créme fraichen, malde lite svartpeppar på, saltade och så pressade jag en citronhalva över och rörde om. Snabbt, enkelt och gott. Grönsaker hittade jag inga, men jag tog tallriken med gröna blomman på som kompensation... ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Precis sånt där brukar jag också göra. Och ibland när jag lyxar till det så blandar jag i lite, lite majonäs i smeten och har riven morot till. :)

Anonym sa...

Precis samma som jag åxå har gjort! Hur gott som helst! Härom dagen stekte jag ett paket bacon och blandade i nästan en hel burk creme fraiche och åt med en tomat till. mums filibabba! =P /skweddis

Fisken Svea sa...

Henni: Jaaaa, majonnäs brukar inte göra maten sämre! :P

Skweddis: *dreglar*