Leta i den här bloggen

torsdag 5 juni 2008

Retroaktiv bokfrossa!


Jag har slarvat med min bokrapportering. Egentligen har jag slarvat med allt, och mest skäms jag över att jag har slarvat med att läsa andras bloggar och att kommentera! Fy skäms på mej! Men vardagen har försiktigt tagit plats här, så jag tror att jag småningom kommer ifatt! Men nu var det böcker!
Före vi åkte på resan läste jag Coelhos "Zahiren". En bra bok, på något konstigt sätt. Det hände ju ingenting, och då menar jag ingenting, men den var ändå bra!
På resan läste jag först Elisabet Nemerts "Rovfåglarnas tid". Den utspelades på franska revolutionens tid, och Napoleon själv hade en liten roll i boken. Jag som tycker om historiska romaner gillade förstås den här också.
Och nu måste jag passa på att tacka alla som tipsat mej om att läsa Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor"! Shit så bra bok! Jag blir alltid skeptisk när det är fråga om en bok som kritikerna rosar, för då brukar inte jag tycka om de böckerna, men den här gången ÄR det faktiskt fråga om en otroligt bra bok! Jag tror att jag ska slänga mej på Lepo-Lasse snart och läsa ut boken! Det är ju det perfekta vädret för sånt!

Bilden - sånt vi läste i Grekland

Inga kommentarer: